RSS

Monday, August 5, 2013

Cabaran Zespri Kiwifruit: Sambal belacan Kiwi


Macam-macam kita boleh buat dengan kiwi. Bukan sahaja boleh di makan begitu sahaja tetapi boleh di pelbagai dalam bentuk masakan. Kali ini aku share menu senag je, Sambal belacan Kiwi. Mesti ada yang tak terfikirkan.


Ini bahan-bahan untuk buat sambal belacan: bawang,belacan (bakar @ goreng), cili besar ,cili api(nak kasi pedas), garam secukup rasa. 


 
Menu tambahan kita buah kiwi Zespri 


 
Orang kampung macam aku ni tumbuk ajelah. Kalau tak berapa rajin blender je semua bahan-bahan di atas smpai hancur. 


 
Tada!!! Siap sambal belacan Kiwi. Oleh kerana aku suka pedas aku lebihkan cilinya. Itu yang merah maknya. Ok dah siap boleh dihidangkan bersama ulam atau pun asam pedas. Perah sikit limau kasturi.Perghhh lazat menjilat jari..Huhu.. Jangan lupa mencubanya #zespriMy

3 comments:

Rosmadi Shakri said...

menu yang tak pernah MrJocko cuba ni

Galvin Tan said...

Aiks, tak terfikir Kiwi boleh dimakan dengan samabal belacan jugak!

Tapi pedas masam manis tu memang kombinasi rasa yang menyelerakan! Yumz!

Ira said...

buah kiwi tu colek ngan sambal belacan ke? igtkn tumbuk skali ngan cili.. boleh try ni.

selamat hari raya maaf zahir batin zuriey..
hati2 balik kg ye..

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.