RSS

Sunday, August 4, 2013

Cabaran Zespri Kiwifruit: Cara makan buah kiwi


Perkara yang aku terdetik bila dapat kiwi ini ialah macam mana nak makan. Hahaha.. Lawak kan. Memang dengar macam kelakar tapi buat insan-insan terpilih macam aku ni yang tak pernah makan buah kiwi memang akan tertanya. Orang kata, kalau tak tahu jangan malu bertanya. Tak kisah la korang tahu makan ke tak aku nak share juga.
Senang rupanya makan buah kiwi ini.heheh. Potong 2 lepas tu ambil sudi korek isi dalamnya. Kulit tu jangan makan pula. Tapi ada orang kata kulit (yang bahagian dalam) kalau tepek kat muka, kulit jadi cantik. Aku tak sure la sebab belum cuba lagi. 



Akhirnya dapat gak aku makan fresh Zespri Kiwifruit. Manisnya,memang sedap. Kalau nak buat bahan masakan boleh potong dadu atau kecil-kecil.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.