RSS

Thursday, February 9, 2012

Cameron Higland! Here I come


Hari Sabtu 4/2/2012, aku dan family makan angin di Cameron Highland. Alhamdulillah segala yang di rancang berjalan dengan lancar. Aku dah book chalet 2 minggu sebelum pergi. 1 malam RM220. Ramai yang kata mahal tapi ni lah harga paling murah aku dapat melalui pencarian di internet.


Inilah dia chalet untuk penginapan kami, Sri Juliana Chalet. Nun jauh atas bukit. Melilau juga kitorang mencari chalet ini. Kena tanya dekat orang kawasan Brinchang. Masuk je bilik rasa macam jalan atas ais. Sejuk betul lantainya huhu.


Dah sampai pose la kejap kat chalet. Memang nampak kawasan pekan dari sini. Yelah duduk atas bukit.

Hari pertama sampai dalam pukul 5.30 petang.Aku memang penat gila sebab aku yang drive. Bawa la kereta manual, lenguh takleh tahan. Jalan jem dan berliku. So, hari pertama taklah pergi mana-mana. Malam tu je keluar cari makan kat night market. Night market ini buka malam Sabtu dan Ahad je. Nasib baik ada night market ini, kalau tak payah juga nak cari makan kat sini. Harga makanan pun boleh tahan mahal.


Sempat pose jap kat night market. Pergh memang ramai orang. Bak kata adik aku berlaga punggung kat sana. Jalan sempit terpaksa bersesak dengan orang ramai.

Tapau je malam tu makan kat chalet. Lepas tu terus tidur, simpan tenaga untuk berjalan esok harinya. Nak tahu apa aktiviti aku next day? Next entry la aku cerita. Da..

6 comments:

Asai said...

salam, last time pigi bercuti kt CH masa cuti panjang sempena CNY bulan lepas... huh... ramai sangat orang kt situ.. jalan kat atas CH pun jem gile.. huhuhuhu.. susah nk gerak..

KiD said...

waaaahhhh... untung laaa gi cameron highlands.. wooohooooo

Azham Vosovic said...

hehe...tak sabaq nk tggu sambungan ni hehehe

madammondoq said...

lamanya tak pergi cameron highlands!!! teringin nak pi lah..

- zuriey - said...

Asai: time cuti memang jem gila jalan
KiD: baru nak g..huhu..orang lain dah lama g
Azham Vosovic: dah sambung da
madammondoq: pi la..huhu

YUI said...

comeinya adik dia.nk ngorat bleh?

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.