RSS

Wednesday, December 7, 2011

Review Movie: Ombak Rindu


Lama dah aku tak menghadirkan diri ke event dan premiere screening. Bukan tu je, blog ini pun demam aku rasa. Takde entry nak di update. Mungkin sibuk dengan tugas pejabat buat aku keletihan dan hilang idea untuk menulis. Hari Isnin yng lepas aku cuti so ambil kesempatan pergi tengok wayang. Sekali sekala keluar duit poket tengok wayang..huhu selalu dapat free je kan.

Aku memang tunggu cerita Ombak Rindu ini. Sebabnya dulu aku suka sangat baca novel ni, so nak gak tengok macam mana hasilnya bila difilemkan. Rasanya ramai dah tahu kan pasal cerita ini, ramai gak yang dah tengok movie ini.

Aku saja nak review, nak suarakan pendapat aku. huhu



Overall filem ini tak boleh tandingi novelnya. Yela novel yang tebal tu nak difilemkan dalam masa 2 jam part apa je yang leh amikkan. Untuk filem ini, semua part yang aku dalam novel tu ada dalam filem..huhu



Pelakon aku rasa cam tak berapa kena lah untuk watak Izzah dan Mila tu. Suppose watak Izzah tu kena pilih pelakon yang rupa Melayu (tak kacuk) asli, baru nampak lebih kampung dan ayu. Sama lah macam watak Mila tu tak berapa kena lah dengan Lisa Surihani. Ini pendapat aku aja, jangan marah kalau korang tak setuju.

Secara keseluruhan aku bagi 3/5 bintang untuk cerita ini. Nak tahu cerita dia macam mana, pergilah serbu panggung wayang yang berdekatan..

2 comments:

hazman aka species1980 said...

rasanya pelakon yang sesuai untuk jadi IZZAH ialah FAZURA kot....hehehe...sebab lakonan dia lebih natural....

madammondoq said...

yes.. i setuju.. fazura lebih layak!! hehe.. and utk mila tu better fasha sandha!!

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.