RSS

Wednesday, May 25, 2011

Lelaki pohon tukar nama wanita


Apa nak jadi la zaman sekarang. Dah tukar jantina nak pula tukar nama. Confirm2 la tak dapat sebab bukan asli pun perempuan. Inilah informasi yang aku dapat dari berita tv9. Seorang lelaki ingin memohon menukar nama nya kepada wanita selepas bertukar menjadi wanita.

Si polan tersebut siap berpakaian lengkap baju kurung beserta tudung ketika datang ke mahkamah. Amboi bukan main. Kalau tak pakai tudung pun takpe sebab bukan aurat dia pun.

Antara sebab yang menyebabkan si polan ini ingin menukar namanya kerana malu berpakaian wanita tetapi namanya lelaki. Sebab lain adalah sukar untuk menyambung pelajaran. Lagi pun si polan ini dah pun tukar jantina di Thailand sebelum ini. Lupa nak bagitahu, ini memang kisah benar yang berlaku di Malaysia.

Aduhai..Nama dah sedap-sedap mak bapa bagi nak pula tukar. Memang tak sedar diri betul. Dah lahir sebagai lelaki ditukarnya jantina. Malu betul, dah la orang Islam. Tak takut ke dia. Camne bila mati nanti (tetiba teringat cerita 2 Alam). Kita doa lah semoga si polan mendapat hidayah dan berubah.

Berita selanjutnya di SINI

3 comments:

Azham Vosovic said...

aduhai, sadis sadis sadis....

Ira said...

Semoga dia mendapat hidayah.
Tetiba teringat citer waris jari hantu, masa dia nk tukar nama tapi ida nerina tak kasi. Sama kes la tu.

- zuriey - said...

Azham Vosovic:sgt sadis kan
Ira : a'ah dalam movie tu memang ada berlaku dalam masyarakat

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.