RSS

Thursday, March 10, 2011

Rahsia sebalik no plat kereta


Apa rahsia di sebalik no plat anda? Adakah maksud yang tersembunyi atau pun tidak.Yela ada yang sanggup mengeluarkan wang yang banyak untuk no plat kereta yang diinginkan. Macam Siti Nurhaliza dangan no plat KCT 1 nya yang membawa maksud CT dan Khalid. Kalau kat Melaka sekarang mesti ramai orang Cina berebut-rebut nak dapatkan plat MCA. Tak kurang juga ada yang memilih tarikh hari jadi sebagai no plat.

So macam mana denganno plat kereta korang? Memang ditempah khas ke atau pun terima je apa yang ada. Aku memang terima je no plat apa yang dapat.Takde hal punya. Tetapi semalam ada pula orang bertanya no plat aku tu ada makna ker? Aku memang tak perasan sebelum ni, semalam dia cakap baru aku terfikir.

Kalau nak tahu no belakang plat aku ialah 4271.

Member aku perasan 271 adalah permulaan bagi no telefon aku. Jeng..jenag..jeng. Nak tahu apa no telefon aku yang seterusnya? Ish3..Biarlah rahsia.

So, yang 4 di depan tu kebetulan agaknya yang aku ni memang anak ke 4. Macam tak percaya no plat aku ni membawa makna rupanya.

Aku cuba terjemahkan pula nombor tu kepada perkataan akan menjadi
4- LOVE
2- ME
7- FOREVER
1- !

Love Me Forever!

Amboi bukan main lagi penterjemahan aku ini. Korang pula macam mana, kongsilah dengan aku juga maksud di sebalik no plat kereta atau motor korang. Mana tahu dalam diam rupa-rupanya ada erti disebaliknya. Terjemahlah apa lagi..hehehe

4 comments:

zoe said...

my car 1189, means, 1 januari 89. sajer pilih tarikh lahir. hehee

paesh azek said...

a.ah ea . ade kene mengena gakk .

yg nak kongsi maksud no plat aq dr dulu smpai skunk .

1 - i
4 - love
8 - myfamily
2 - ok

hehe . :)

- zuriey - said...

zoe: yeker..awesome no
paesh azek:oo..cam2 ker

decader said...

aku punya 505. err....mungkin nama kelas aku masa form 5 kut.

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.