RSS

Thursday, February 17, 2011

Kerja GILA!!


Aku nak lepaskan geram kat blog hari ini. Kisahnya berlaku semalam petang sesudah kerja. Korang nak tahu, aku menangis depan bos..hahaha.. Kalau dengar mesti korang rasa nak tergelak dan tertanya-tanya kenapa jadi begitu.

Aku tak tahu napa aku sangat touching semasa berjumpa dengan bos aku. Pasal kerja lah apa lagi. Aku rasa dah tak tahan lagi menanggungnya, itu yang aku lepas semua. Yela pendam terlalu lama dah sampai klimaks meletuplah.

Nak tanya korang, kerja yang korang buat kat ofis sekarang ni bersesuaian ke dengan korang. Maksudnya adakah korang mengaplikasikan apa yang korang belajar dulu? Adakah korang mendapat kerja yang setaraf dengan pangkat korang dan kelulusan korang atau pun tidak? Inilah klu yang aku boleh bagi untuk memberitahu sebab aku menangis depan bos.

Aku tak tahulah adakah aku sanggup bersabar lagi? Apakah yang harus aku lakukan? Dulu memang aku berdiam diri tapi bila aku bersuara tidak pula mereka setuju. Entahlah, inilah asam garam dalam dunia kerjaya agaknya. Satu jelah, kalau memang tak boleh bertahan lagi mungkin aku akan cabut.. Wallahualam..

Korang bagi ye pendapat korang kat komen nanti..Thanks..

8 comments:

antudegil said...

masih naif lagi rupanya. ada keje dah bagus rasanya walaupun tak setaraf dgn apa yg belajar, tak sama dgn belajar. degree @ master cert tu tiket utk dpt keje. some more jgn la nak harap sgt keje sama dgn apa yg blaja. takkan ada tu unless bukak kompeni sendri buat la ikut acuan sendri. skrg ni multitasking is win yo!

Entri Terkini : Perlu Ke Perfect English Bila Bertutur?

Wen said...

hallo... ngeee i agree with you.. dah puas kita bersabar dah.....

Learn to say 'NO'?

CikLilyPutih said...

so far ok lagi lah. bagus tu pi complain, at least bos tau jugak kan apsal kita jadi cam tuh.

Melati said...

Salam
Hi Zuriey,
Janganlah tension2 or nangis sebab kejer,. takpe maybe masih awal lagi Zuriey dlm alam pekerjaan tu, mula2 mmg rasa stress sebab kita buat kerja ni with zero knowledge. yang kita belajar dulu2 kita tak apply masa kejer ni, kira lain bidang lah kan.
start dari bawah, mmg ambil masa tapi Zuriey anggaplah kat situ rezeki Zuriey... tapi dah lama2 nanti mmg Zuriey happy dengan kejer Zuriey sebab u ada 2 bidang berlainan [masa belajar & masa kejer ni]

take care yea =))

Happy working!

Ira said...

xtau nk ckp camne. kita dlm situasi yg sama. huhu.. org lain leh suruh kita sabar je, tp dia x pk kesabaran kita tu ada tahapnya. sama cam zuri, kalau x tahan sgt, cabut la jwbnye.. tp lps kenaikan gaji & bonus dlu.. huhu..

zoe said...

zuri x mintak keje lain ke? cube apply keje banyak2 dulu sementara ni bersabar la ye.. biase la dugaan tuh memang banyak. dulu mase kat uitm amik course ape ek? dah lupe la kite. hehehe.. zuri be strong okayh!

anyway, hari ni kite balik melaka. jangan jeles yer!

- zuriey - said...

antudegil: thanks for ur advice, anyway ada lagi yang saya tak ceritakan.saya pun bukan memilih kerja sgt.
Wen: kena juga ker? sabar jela
CikLilyPutih: dah tak tahan kak, makin lama makin menyirap
Melati : dah hampir 2 tahun dah..entah lah complain salah tak complainpun salah.
Ira: kenaikan tu yang penting..hehe
zoe: thanks farha..uish balik melaka ke..tak leh jadi ni

Wen said...

belum g la setakat ni... sebab masih study.. hehehhee... tapi kita manusia.. memang akan ada had sabr juga.. hehe ( peace antu degil tapi saya tak setuju dengan u..ngehehehe)

BEWARE OF THE FAKE ‘KOREA DETOX FOOT PATCHES’

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.