RSS

Monday, January 3, 2011

Minyak pula yang naik harga tak lama lagi


Dah mula tunjuk tanda-tanda harga minyak akan naik. Sana sini dah mula cerita pasal minyak yang kurang didapati. Nak beli pun kena catu, tak boleh beli banyak-banyak. Ada yang sorok kan minyak rasanya sebab dengar-dengar minyak akan naik sebanyak 40 sen sekilogram.

Minyak petrol baru je naik, tak lama lagi minyak masak pula.Minyak masak adalah barangan terkawal dengan harganya ditetapkan RM3.30 sekilogram bagi sawit tulen, sawit campuran (RM3.60) dan kampit plastik (RM2.50). Kalau naiklah harga minyak masak, masak betullah. Makin tinggi taraf hidup rakyat,makanan pun naik juga harga.

Sebelum harga minyak naik, belilah minyak banyak-banyak. hehe..Takpun kena kurangkan minyak dalam masakan, kena masak tanpa minyaklah camni. Pening-pening..


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

4 comments:

MéuzAngelo™ XXIII said...

lps ni kedai mamak harga makanan dah nak naik..

lame2 makanan jadi mahal giler kat malaysia ni..

student2 pun kene pikir 2-3 kali nk lepak mamak, makan

sw33tdarling said...

rakyat takde pilihan.. sebab kat sini tak mengamal demonstrasi jalanan....
Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

akubiomed said...

Dalam akhbar dah mula melaporkan kekurangan minyak di pasaran. Heran juga Malaysia adalah pengeluar sawit terbesar dunia untuk pasaran negara sendiri. Macam tak logik apa tujuan kita mengimport 'kalau anak dirumah mati kelaparan'

- zuriey - said...

MéuzAngelo™ XXIII : memang..nak masak pun kena kos tinggi
sw33tdarling: itulah..inilah rakyat didahulukan
akubiomed : betul3..cam ne nak import kita sdri tak cukup

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.