RSS

Wednesday, January 19, 2011

Isu program WHI TV3 berkenaan topik “Salahkah Besarkan Payudara”



Isu ni sebenarnya isu yang sensitif, tak semua boleh terima seperti isu perkauman dan sebagainya. Cara penyampaian mestilah betul supaya tiada siapa yang akan tersinggung berkenaan isu ini.

Aku memang tak tengok program ni,yelah dah masa kerja macam mana nak tengok. Cuma nak bagi pendapat berkenaan isu ni. Dalam Islam dah sedia maklum memang tak boleh ubah ciptaan Allah. Jadi dah tahu jawapan bagi topik Wanita Hari Ini tu.

Mungkin program tersebut nak beri kesedaran kepada wanita tentang impak membesarkan payudara. Nak bagi pengajaran kepada wanita yang lain yang berniat nak melakukannya. Bagi aku, itu adalah ilmu dan patut disebarkan.

Cuma mungkin ada segelintir yang membantah kerana

"Segmen tersebut juga paparan visual kerap kali memberi fokus pada payudara dua pengacaranya serta model-model yang lengkap berpakaian dan ia dianggap tidak sesuai untuk ditonton oleh semua lapisan masyarakat."


Yang ini memang aku tak setuju. Walaupun niatnya hanya bergurau tapi tak sepatutnya di lakukan kerana yang menonton adalah dari pelbagai lapisan masyarakat. So, rasanya lepas ni kalau ada stesen TV nak buat isu sensitif macam ni kena lebih berhati-hati supaya tiada siapa yang tersinggung.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

10 comments:

Ira said...

Rasanya bkn psl tersinggung, tp pasal prihatin. Ye la kan, stesen tv skg ni semakin berani paparkan yg seksi2. takde tapis cam dlu. Kalau citer luar negara tu beriya dia tapis, kalau artis dlm ngra pakai camtu, tak plak dia tapis.

NICK IRFAN said...

erkk. sy no komen psl isu ni.. hehehe

kak Erna said...

zuriey.tak tengok pun..
boleh dibincangkan secara terbuka ye..malu kan..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

plg tak suke bile kameraman gatal fokuskan breast pengacara n tetamu. MOTIF ? huh

- zuriey - said...

Ira : betul tu ira..diorang semakin berani
NICK IRFAN : ok tq 4 d komen
kak Erna: 2la..kenalah tapis sikit
miss lolly a.k.a luvfareda: a'ah..lebih dah tu

Wan Gerrard said...

kameramen ni xleh pakai nyer..amil kesempatan~

Bijen M. said...

Pehh.
Rugi tak tengok.
>_<

NICK IRFAN said...

bkn xnk komen tp hehehehehehehehe segan la nk upas isu ni... sy laki? klu pmpuan yg kupas isu ni ok la... hehehehe

Dewi Batrishya said...

Adui.. Nak besarkn ape lagi?
Dah NGAM dah tu.. huhuhu..
Manusia mmg x penah rasa cukup ngan apa yg dia ada..

- zuriey - said...

Wan Gerrard:memang saja je buat camtu
Bijen M: kat tonton ada rasanya
NICK IRFAN : oo..bgus2 respek female
Dewi Batrishya: betul3..

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.