RSS

Thursday, December 9, 2010

Cuti bersalin 90 hari buat kakitangan swasta (wanita)


Seronok juga bila dengar berita tentang ni. Baru nak buat kertas cadangan dah seronok. Sekali tak diluluskan putih mata jela. Tapi kalau campany GLC camne eh, tergolong juga ke? Harap-harap dapatlah nanti. Aku ni seronok bukan main padahal belum kahwin pun. Takpelakan, nanti-nanti aku kahwin juga(bilalah tu).

"Kertas cadangan cuti bersalin selama 90 hari mengikut pilihan bagi kakitangan wanita sektor swasta akan dibawa ke Kabinet pada bulan depan, kata Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

Shahrizat berkata, kertas cadangan berkenaan perlu mendapatkan kelulusan Kabinet bagi membolehkan Kementerian Sumber Manusia meminda Akta Pekerjaan 1955, supaya cuti bersalin untuk wanita sektor swasta disamakan dengan sektor awam"
.

Ramai wanita yang kerja sektor swasta tunggu benda baik camni.Aku pun tumpang sekaki juga. Mesti ramai plan nak berbadan dua kalau dah approve cuti bersalin ni..hehe


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

8 comments:

Sylarius said...

Ok la bila cuti bersalin ni dah ditambah. Boleh ibu-ibu mengandung berehat lama skit. Nak berpantang pun dah boleh. hehe

cik helena said...

SEBENANYE KALAU NAK DI IKIUTKAN SAMA JEK..KAN..

Sharinginfoz said...

semoga buat keputusan yang terbaik untuk semua

darkbatman said...

bgs gak bile menjd kan? xdela pompuan nk kene terus keje.. bleh rest lame n tgk2 anak.

mie said...

wahh!!!
best ni...
nasib baik gue xbersalin..
hahaaaa

Ira said...

Hehe.. best2..
Sonok cuti lelama ni..
Tp kalo kita cuti lelama mesti ada org sibuk tanya kan zuriey??

Al - Mu'allim said...

Sbnrnya sama je, cuti bersalin ttp 200 hari.

Jadi sblm ni diberi cuti 40 hari untuk 5 anak.

Jadi bila dah diberi 90 hari, maknanya hanya untuk 3 anak.

- zuriey - said...

Sylarius: tau xpe
cik helena: a'ah..tapi kalau swasta nya nanti tak tau la cner
Sharinginfoz: ye..
darkbatman : rest lama2 pastu malas nak g keje balik..hehe
mie: kalau lu bersalin, kiamat lah jawapnya
Ira: 2la payah jadi orang penting ni..hehe
Al - Mu'allim: gomen nya tahu sama je tapi swasta nya cmne lak..

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.