RSS

Tuesday, November 9, 2010

Sindiket jual bayi:Bayi itu tidak bersalah..


Isu hangat sejak kebelakangan ni, banyak juga kes jual bayi ni. Kesian aku tengok bayi-bayi tue, macam barang di buatnya. Ni dah kira kes pemerdagangan orang ni. Macam manalah agaknya perasaan baby tu bila dia tahu yang dia tue cuma 'anak jualan'..Mesti hancur luluh hatinya.

Aku rasa kebanyakan bayi yang dijual mesti dari kelahiran luar nikah. Dari dibuang bayi tue, baik diorang jual dapat juga duit. Yang paling sedih ada baby yang dijual menghidap HIV, dijual pula dengan harga RM20,000. Tak berhati perut betul diorang ni. Kalau ye pun tak nak jaga, pergi hantar kat saluran yang betul.

Kesian anak-anak yang dijual tue tak kenal asal usul dan keluarga kandung diorang. Kalau tak silap baby ni akan didaftarkan dengan keluarga pembeli tersebut. Naya je kat baby tue.Mereka yang terlibat dengan kes ni telah pun di tahan reman termasuk seorang doktor yang bergelar Datuk.

Meti ada 'orang dalam' kat hospital dan JPN ni. Kalau tak macam mana boleh lepas macam tue sahaja kes macam ni. Sayangnya kan penat-penat lahirkan baby lepas tue jual kat orang..

P/S: Bila tengok baby ni rasa tak sabar pula nak dapat anak..Mode: GATAL..hehe


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

7 comments:

kak ina kl said...

nak tanya kamu ni dah kawin ker belum?

cacing said...

pinjam babe kat atas ni leh tak??/

J.M.R said...

bayi pon leh dijadikan brg niaga ek..agak2 dah takde benda kot nak dijual..jual la dadah ke, pil khayal ke,...~ huh

NICK IRFAN said...

kesian baby ni xptut btol la....

Zezebel said...

Ibu bapa yang tak berhati perut.
Itulah yang terjadi kalau dimata hanya pandang keseronokan.

- zuriey - said...

kak ina kl: lum lagi kak
cacing: pinjam lah..comel eh
J.M.R : ntah diorang ni dah takde keje
NICK IRFAN: memang tak ptut

Lulu caldina said...

kalau semua babt tu panda ckp macam ni, rasanya tak berani orang nak buli..ngee

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.