RSS

Thursday, November 4, 2010

IF I HAD RAPUNZEL’S HAIR



Oh My God!!!70 feet of magical golden hair? Tak dapat aku bayangkan kalau aku ada rambut sepanjang itu. Selalu nya tak sampai pinggang lagi dah potong. Tak boleh panjang sangat rimas rasanya. Sekarang ini aku nak bayangkan kalau rambut aku panjang seperti rambut Rapunzel.

1. Akanku gunakan rambut aku sebagai senjata mempertahankan diri. Tak payah susah-susah nak bawa pisau atau gunting ke mana-mana, aku libas je penjahat dengan rambut. Sekali kena libas confirm akan rasa kebas..



2. Aku dah tak payah sapu sampah atau mop rantai kat rumah lagi. Rambut aku yang meleret tue dah tolong buatkan. Confirm berkilat rumah aku. Lepas tue boleh aku ambil tender bersihkan rumah orang pula.. Dapat side income..hahah



3. Kalau rasa lif rosak ke bangunan terbakar ke boleh panggil aku. Rambut aku ni boleh dijadikan tali tuk korang turun ke bawah. Tak pun leh jadi kain pembentang, korang terus melorot ke bawah. Nak tunggu bomba datang selamat, alamat lambat la lagi.

Tapi itu semua angan-angan sahaja, realiti rambut aku tak sepanjang itu. Nak tahu panjang mana, ni ada kat bawah ni..


Segan sebenarnya nak letak gmbar rambut aku, nanti korang mesti gelak..hehe.. Terbaik WOK!!!

P/S: Ini entry untuk contest tengok wayang Rapunzel nanti. Harapnya terpilihlah, memang nak tengok cerita ni. Kalau korang nak juga, klik SINI.



Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

10 comments:

NICK IRFAN said...

yg akhir sekali tu rmbut ke tudung?? hehe

Kancilbiru said...

wow...semoga berjaya yer dik...:)

psst: nanti buang word verification tu tau...:)

intankuterpilih said...

wow...rambut aku pernah bela paling panjang sampai peha...hik hik hik..

darkbatman said...

haha. entri sgt best.. gelak aie dibuatnye.. pandai yer wt lawak.. tp btol gak. leh buka kedai mop nt ne.heheee

Bijen M. said...

Haa.
Rambut panjang macam Rapunzel nak kena tutup juga.
Aurat tu.
:D

Anna Boleyn said...

hehe best best. kreatif mesti boleh dapat punya lah ni. :) good luck tau! :)

p/s : ini ada tips sikit-


What is the time people will usually get online? | Tips waktu sesuai untuk publish entry

- zuriey - said...

NICK IRFAN: heheh.2dalam 1
Kancilbiru: tq
intankuterpilih : yeker..panjangnya
darkbatman: lawak ke? tq
Bijen M.: metilah kena tutup aurat
Anna Boleyn : tq..nak sgt dapat tkt free

Encik Tikus said...

nanti gua nak suruh gf gua buat rambut cam rapunzel tue ahh

azzey said...

zuriey: zaman2 sekolah rendah dulu sker baca citer nih!

- zuriey - said...

Encik Tikus: panjang tue..kena pandai bela
azzey: dah besar suka lak tngok movie dia..he3

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.