RSS

Tuesday, October 19, 2010

Tak semua artis boleh dijadikan contoh


Happy Salmah

Sememangnya masa kini artis memang mendapat sanjungan (tanda-tanda kecil kiamat) lagi-lagi kalau dah glamour. Tu yang ramai orang biasa berebut-rebut nak jasi artis tak kira lah pelakon ke penyanyi ke. Tapi artis ni(tak semua) bukan orang yang boleh dijadikan contoh.

Hari ini je ada dua berita hangat aku baca pasal artis ni. Tak kira lah asal mana artis tue kan. Satu berita mengenai artis tempatan satu lagi dari artis seberang laut, Indonesia.

Yang pasal artis tempatan ni, sekarang ni JAIS tengah aim 5 orang artis empat wanita dan lelaki berusia 20-an hingga 30-an. Mereka ini dikatakan terbabit dengan kegiatan maksiat, berkhalwat dan berjudi. Memang banyak aduan yang dibuat terhadap mereka, cuma JAIS tengah tunggu masa yang sesuai nak cekup diorang ni. Ingat dah jadi artis boleh buat apa sahaja ke. Kita ni ada undang-undang, se'glamour' mana pun artis tue kalau dah salah tetap salah. Siapa artis tue, masih menjadi tanda tanya. Tunggu je berita diorang kena cekup nanti


Rianti pelakon filem Ayat-ayat Cinta

Yang dari seberang pula, lain ceritanya. Dikatakan 3 orang artis Indonesia yang telah murtad. Nauzubillah. Antara artis yang murtad ialah Pinkan Mambo, penyanyi lagu popular, Kekasih Yang Tak Dianggap,Rianti yang lebih dikenali dengan watak Aisha dalam filem agama, Ayat-Ayat Cinta dan Happy Salmah seorang pelakon filem. Ketiga-tiga mereka ini memeluk agama lain kerana mengikut agama suami masing-masing.

Kesimpulan, jangan terlalu membanggakan artis. Tak semua boleh dijadikan idola dan contoh yang baik. Contoh terbaik bagi umat Islam ialah Rasullullah S.A.W.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

5 comments:

Lovely Bella said...

Isk macam2 kan.. mmg btul pun ade ke artis yang leh jadi contoh? pikir jap.. erm.. erm... x de kotttt..

Asai said...

I suka trio KRU sbb mereka telah buktikan mereka boleh berjaya membina empayar dlm industri hiburan.. tidak kejar glamor.. same like Dr Fadzli..

Bro Framestone said...

cam mne l aif bro jadi artis ek

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

J.M.R said...

alah, bkn takat artis je kalo org belah sana, sume org sama..dlm satu fmily, mcm2 agama ada..hope malaysia tak jadi cm tu nnt..

- zuriey - said...

Lovely Bella : tuelah..semua cam lebih kurang je
Asai : your idol ke tue
Bro Framestone : jangan lupa diri nanti..hehe
J.M.R: yeker..ish, biarlah pegang pada yang satu

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.