RSS

Sunday, October 24, 2010

Sejarah subjek wajib lulus mulai 2013


Mulai 2013, subjek Sejarah akan menjadi subjek wajib lulus untuk lulus dalam SPM sepertimana Bahasa Melayu sebagai syarat mendapat SPM. Teringat pula aku masa belajar Sejarah di sekolah menengah dulu.

Akunya result SPM untuk sejarah dulu cukup-cukup makan je. Nasib baik tak gagal. Mahu tak nya jadi camtu. Aku dulu tak berapa minat subjek ni. Selalu tertido masa cikgu ajar. Tak tahulah apa silapnya, rasa macam kena dodoi je masa subjek Sejarah. Cikgu masa tue pun baik je, lagi la nyenyak aku tidur.

Bila exam, aku pula main spot soalan. Yelah nak senang konon, malas nak baca semua. Last sekali yang aku spot semua tak keluar. Padan muka aku!! Masa tu mula lah buat sejarah sendiri.

Bagi aku,bagus juga lah Sejarah ni dijadikan subjek wajib lulus SPM. Baru budak-budak ni pentingkan sikit sejarah. Baru ada kesedaran tentang asal-usul negara kita, tentang perjuangan pejuang-pejuang negara. Syukurlah aku dah lepas SPM, kalau tidak mahu tak lepas agaknya..heheh


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

2 comments:

ILA HAFIZ said...

ye ila setuju sbb anak zaman skrang x tahu sejarah. bila x tahu sejarah buat2 pandai lak. ramai yg x hargai bangsa & negara sendiri. sibuk banggakan negara luar & ikut je ckp orang padahal maruah negara x tahu plak dipijak2.

- zuriey - said...

ILA HAFIZ : a'ah..cam saya ni kalau tanya pasal sejarah memang tak tau pe da

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.