RSS

Sunday, October 24, 2010

Punca nahas bas Ekspress Delima di Simpang Ampat


Tarikh keramat 10.10.10 bagi mangsa kemalangan Simpang Ampat memang tidak dapat dilupakan. Selepas beberapa minggu punca kejadian telah dikenalpasti. Kemalangan maut yang mengorbankan 13 orang itu diakibatkan oleh dipandu 120 kilometer sejam (km/j) selepas memasuki lebuh raya itu dari tol Alor Gajah. (seperti yang dijangka)

Pengalaman aku sendiri menaiki bas ekspress ni, memang kebanyakan pemandu bawa laju bas ni. Takut di buatnya, sampai tak leh nak lelapkan mata. Mengalahkan kereta lajunya tue.

Tempoh hari aku baru tahu yang member sekolah aku juga terlibat dalam kemalangan maut ni. Memang terkejut juga aku masa tahu tu. Alhamdulillah dia hanya cedera ringan. Masa kejadian member aku memang sedar, dia kata dia hanya peluk beg sandang dan kerusi kuat-kuat masa terbalik dan terheret ke jalan sebab takut tercampak keluar. Member aku ni memang selalu naik bas Delima ni, so bagi dia bas tue taklah dipandu laju.

Sekarang ni dia memang trauma lah nak naik bas. Aku ni pun jadi takut gak nak naik bas, tapi kalau dah qada dan qadar kita meninggal, tak naik bas pun boleh pergi kan.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

4 comments:

che'ila said...

kalau saya memang tiap2 balik kg naik bas..yup,kadang2 tak tidur sebab takut sangat driver pandu laju..bukan kat jalan lurus..tp jalan yang sebelah ada gang..sumpah mengucap je keje.

Noor Faezah Mazli said...

zuri, ko tanye intan ke? laju tuh 120km/jam.

Lovely Bella said...

aihh nasib baik laa aku x naik bas.. sebab aku kalo naik bas sbelum nih asik nak muntah so aku x suke naik bas...

- zuriey - said...

che'ila : tue la kadang2 rasa cam naik roller coster
Noor Faezah Mazli: aku tanya dia ari2, dia cakap tak laju
Lovely Bella: yeker..elergik bas eh

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.