RSS

Sunday, October 31, 2010

Pizza Hut’s Extreme Cheesy 6 Pizza



Pizza Hut yang baru dipenuhi 6 perisa keju yang berbeza, Parmesan, Mozzarella, Romano, Cheddar, Provolone and Monterey Jack. Aku dah pun rasa, memang sedap hingga menjilat jari.

Parmesan - Salah satu jenis keju keras dari kota Parma, Italia. Pada umumnya berbentuk silinder dengan warna kuning muda. Teksturnya keras, cocok untuk keju parut. Aroma Parmesan cukup tajam karena proses pemeraman yang cukup lama, antara 14 bulan sampai 4 tahun. Keju ini sangat cocok untuk taburan pizza, soup maupun olahan aneka pasta. Kandungan lemak keju sekitar 61%.

Mozzarella - Mozzarella adalah keju Italia yang aslinya berasal dari susu kerbau liar. Keju lunak dengan kandungan lemak antara 40 – 50% ini sangat sepesifik sifatnya. Mozzarella akan meleleh ketika dipanggang, sangat cocok untuk topping pizza maupun campuran fritata.

Romano - Rasa yang membangkitkan selera

Cheddar - Salah satu jenis keju asal Inggris yang paling banyak dikonsumsi di seluruh dunia. Rasanya yang lezat dengan aroma tidak terlalu tajam menjadikan cheddar cocok digunakan untuk masakan apa saja. Sajian casseroles, soup, isi sandwich dan salad terasa lebih lezat dengan penambahan keju ini. Cheddar mengandung lemak 48% dengan masa pemeraman 9-24 bulan.

Provolone - Satu potong keju Provolone mengandung 10 kali lebih sedikit kalori dibandingkan dengan keju Swiss. Tapi sayangnya keju ini mengandung 180 miligram lebih banyak sodium . Keju provolone ini berasal dari lemak susu sapi yang sangat terkenal di Italia selatan.

Monterey Jack - Dengan rasa kacang yang memikat selera



Tambahan topping di atas Cheesy 6 membuatkan aku rasa terngiang-ngiang akan keenakannya. Tiada apa yang boleh aku katakan, yang pastinya lidah tidak boleh menipu.

I’m crazy about Cheeeeeeeeeeeeeeeeeese!


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

8 comments:

MOFASAD said...

belanja la ai jugakkkkkkkkkkk!






:P

Shafika Syuhada Rosli said...

love pizza . =p ; x suke cheese . tp klu dkt pizza . suke !! (;

Jey Yusuff said...

bak tang sepinggan

- zuriey - said...

MOFASAD : kena ke..ptut u belanja i
Shafika Syuhada Rosli : love pizza too
Jey Yusuff : sepinggan? saya nak makan apa nnti

Zezebel said...

Ni mesti sedap giler kan? Dah lama tak gi makan pizza. Tak berapa suka makan tapi sesekali kalau nak makan, sedap juga.

Bijen M. said...

Wahh.
Rasa nak pergi makan piza sekarang.
Cisssss.

- zuriey - said...

Zezebel : 2la..pekena sekali sekala memang best
Bijen M: apa tunggu lagi

Teh Tarik Drinker said...

all the best for the competition!


tehtarikmemoirs.com

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.