RSS

Wednesday, October 13, 2010

Indomie mengandungi kandungan bahan pengawet yang tinggi.


Semalam dalam berita hangat pasal Indomie yang ditarik balik pihak berkuasa Taiwan. Habis semua produk Indomie yang dijual di kedai kena rampas. Dikatakan kandungan pengawet dalam Indomie melebihi standard nasional negara itu.

Member aku cakap yang Indomie ni memang sedap. Aku tak pernah rasa pula. Tapi Indomie yang kat Malaysia masih boleh dimakan kerana kilang pembuatannya juga berada di Malaysia.

Sini aku ada sikit confius. Tak tahu lah aku salah faham ke. Nak diikutkan yang kat Taiwan tue, Indomie kena tarik balik sebab mengandungi kandungan bahan pengawet yang tinggi. KIranya, mesti ramuan untuk Indomie ni sama samada kat Malaysia atau di negara lain. Tapi Indomie yang kat Malaysia tak pulak kena tarik balik.

Entahlah, memang memeningkan. Tak kisahlah kena tarik ke tak, yang penting mee segera ni memang tak baik untuk kesihatan. Lagi satu semalam masa tengok berita pasal ni, salah satu kesan makan Indomie akan menyebabkan kita muntah-muntah. Kalau ragu-ragu dengan produk ni baik jangan makan.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

7 comments:

Syafrizal said...

ye awak.. memang selalunya resipi dia tak berubah... sama saje...
ntah la napa tak ditarik balik
saya lama dah tinggal mee segera ni

Cheq Tun said...

aah..mmg sedap..
lepas tu ramai2 botak..

Khaizarien said...

sis xsuka makan indomie

maybe perut dorang xsama cam perut orang malaysia kot

Regard,
Khaizarien Blog
@ Sudi-sudikan melawati Khaizarien In D' House

Bijen M. said...

Rasanya lain pasal depend on manufacturer in every region.
Mungkin juga standard negara kita masih allow ingredient tersebut.

BeaN MorENo said...

saya layan ibu mie

Asai said...

Indomie... hmm.. mmg sedap mi goreng instant ni.. tp bila dgr berita tu.. glurpp !!! rasa bersalah pula nak mkn.. hehehe.. but, ptg tadi dgr kat berita radio. Kementerian sahkan Indomie yg dijual d Malaysia selamat utk d mkn.. cuma yg kat Taiwan tu je yg ada problem.. :)

- zuriey - said...

Syafrizal :saya layan gak kdang2
Cheq Tun: hahaha..semua rambut gugur..takyah g kedai
Khaizarien :saya pun tak pernah makan
Bijen M.: oo..means rasa yang kat malaysia ni takla sama dengan taiwan
BeaN MorENo: bagus2..he3
Asai: tue lah.. apsal Malaysia nya selamat Taiwan nye tak eh

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.