RSS

Monday, October 4, 2010

Harga rokok naik RM0.70


Rokok favourite ayah aku.

Bermula hari ini, harga rokok meningkat sebanyak 70 sen bagi satu pek 20 batang rokok. Bagi mereka yang hisap rokok mesti melenting dengar kenaikan harga ini. Aku suka dengar kalau harga rokok naik tapi harga barang lain jangan lah naik.

Semua pek 20 batang rokok yang dijual pada harga RM9.30 sekarang, akan berharga RM10 satu pek. Menurut sumber, kenaikan harga sebanyak 70 sen itu ialah salah satu kenaikan harga tertinggi untuk rokok. Sebelum ini, kenaikan harga rokok adalah antara 10 sen hingga 30 sen.Pek rokok bergred tinggi dijangka berharga RM14.


Mak aih mahal betul harga rokok. Ingat lagi masa aku kecil-kecil dulu selalu jadi orang suruhan ayah aku suruh beli rokok. Masa tue harga tak sampai RM5 tapi memang dah mahal lah kiranya pada masa tue. Dalam famili aku ayah aku sorang je yang kuat hisap rokok ni. Sehari sekotak, cuba bayangkan berapa banyak duit yang terbang.

Lepas ni harap ayah aku kurang sikitlah merokok. Memang payah tul dia nak berpisah dengan rokok tue. Buang air liur je nasihat kan dia tapi tak pernah nak ikut. Kepada semua penghisap rokok, apa lagi kurangkan merokok. Dahlah mahal, bahaya tuk kesihatan.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

10 comments:

alyrds said...

haha~.. naik pn tak heran punya, akan ader rokok lg murah depa amik...

Anna Boleyn said...

salam..

thanx ekk sebab sudi tinggalkan komen kat entry HLN.sory lambat balas kunjungan. busy gila baru2 ni.

emm...yang pasal reply comment tu boley buat da? klu tak boley lg tak tau la nape ada error. huhu

btw, pasal isu harga rokok naik ni bagus gak. biar lah naik smpai org tak mmpu beli. :)


p/s : mahu kekal langsing?? jom tengok advertorial pertama anna boleyn untuk tahu rahsianya!

- zuriey - said...

alyrds : 2la..susah kalau dri sndri xnak berubah
Anna Boleyn : welcome..still tak boleh..saya pun malas nak buat balik..hehe

nur said...

sokong2.. yang murah tu biasanya byk bhn kimia..

ALL IN ONE

Captain said...

salam zuriey,

Rokok seludup lagi murah dari usa..harga RM2.00 utk 20 btg...
rasa dan flavournya sama macam rokok tempatan...Nak order bolehlah !

Asai said...

hmm... nasib baik la aku ni x smooking.. so, harga rokok naik banyak mana pun.. tak effect kat aku.. hehehe.

- zuriey - said...

nur : yang murah tue selalu rasa lain sikit..hehe(memandai je)
Captain: yeker..patutlah diorang kadag2 tak heran rokok naik harga..saya xnak lah
Asai : bgus2..bazir je beli rokok tue

Mario said...

benti jela...pesanan tuk diri sendiri...hehe

Lovely Bella said...

huhuh kalo mahal pun still org nak beli.. hehehe adehh.. :)

- zuriey - said...

Mario: berenti2..pesan tuk diri kamu
Lovely Bella: kalau yang tak kisah tue, memang sanggup tak makan janji dapat asap

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.