RSS

Thursday, October 14, 2010

1300 tikus ditangkap dan dibunuh di Pulau Pinang setiap bulan.


Sebulan sahaja sebanyak 1300 tikus yang berjaya ditangkap dan dibunuh. Itu yang berjaya, yang tidak berjaya tak tahulah berapa banyak. Di George Town sahaja ada sebanyak dua juta tikus lebih lagi dari bilangan penduduk di situ. Wow!!! Kalau ayam boleh gak sembelih buat rendang.

Silap-silap hari bulan, tikus yang bermaharaja lela tue yang halau keluar penduduk kat situ.hehe. Yelah dah bilangan tikus lagi banyak dari manusia. Kalau ikut majoriti menang dah tikus-tikus tue.

Aku ni memang geli dengan tikus. Putus selera kalau nampak tikus masa tengah makan. Patutnya lagi maju dan membangun negeri, isu camni takleh lah ada. Bukan apa boleh menjatuhkan ekonomi negari tue sendiri. Siapa nak datang negeri yang kotor kan.

Hope peniaga-peniaga dan penduduk negeri Pulau Pinang dapatlah tangani masalah ni. Tikus ni bukan bawa faedah pun, bawa penyakit adalah. Tak pasal-pasal kena penyakit air kencing tikus pula nanti.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

5 comments:

Bijen M. said...

Pasal tikus ni susah nak buat apa.
Memang ada populasi, ekosistem dan habitat dia.
Nak tak nak kena hadapi.
Mungkin boleh kurangkan kot.
Bela burung hantu banyak-banyak.
Ha ha ah.

.cik yaya. said...

huhu..sangat geli dengan tikuss!!

Fitrihadi.com said...

hapuskan lilati..lipas lalat tikus..tu baru betul hehe

- zuriey - said...

Bijen M.: memang lah ada populasi tikus tapi kalau banyak sgt abislah populasi manusia.
.cik yaya.: sama lah kita..geli den
Fitrihadi.com : setuju..semua tue bawa penyakit

Zikri Husaini said...

hapuskan tikus yang pembawa virus..

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.