RSS

Thursday, August 19, 2010

Mengetahui jantina laptop anda


Rasa macam pelik kan laptop pun ada jantina. Napa? tak percaya. Kalau nak tahu kena lah try. Aku rasa benda ni macam menarik je. Tak pernah tahu pun sebelum ini. Kalau korang dah tahu baguslah. Ala ni semua sekadar hiburan sahaja.. Jom tengok camne nak tahu jantina laptop anda. Tang mana lah agaknya tue..

Cara-cara mengetahui jantina laptop anda.

1. Buka notepad. (Start-All Program-Accessories-Notepad)

2. Taip ayat di bawah ini.

CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I Love YOU"

3. Lepas tue save file tersebut dengan nama seperti di bawah. Save ditempat yang senang hendak dicari nanti.

i love you.vbs

4. Bila dah save, tutup file notepad tersebut. Kemudian pergi ke tempat di mana anda menyimpan file itu. Double klik di file tersebut. Anda akan mendengar suara samada suara lelaki @ perempuan menyebut perkataan "I Love You". Itulah dia jantina laptop anda :-)

PC aku jantina dia lelaki..

P/S: Jangan lupa buka sound/speaker laptop. Nanti tak dengar pula suara merdu laptop tue.

Kredit to : Qistie



Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

11 comments:

kak ina kl said...

macam-macam yang dia orang nak buat ek

Butang Pena said...

hehe menarik sgt....
dh buat, pc sy lelaki... ;)

Hamzah Ian said...

gua rase pc gua ni betina.. .grr..

Zairie Husin said...

wah.. laptop sy laki :D

my recent post:
JANGAN HANYA TAHU BUAT JER..!

~* chirpy_chummy *~ said...

sy minta permission tarok kt fb ye...hee~ maceh..

zackpantai said...

sunyi je..adakah laptop aku tidak berjantina

zulaikha said...

hahaha.. best jugak main bende ni. thanks ye..

btw, laptop ku lelaki. :)


zulaikha's blog:
.::ZULAIKHA::.

tim said...

laptop aku betina hahaha

- zuriey - said...

zackpantai : sunyi??..mana boleh sunyi.. dah buka sound belum

tim said...

zuriey..saya minta kebenaran letak kat fb ya...

- zuriey - said...

tim: ok..boleh

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.