RSS

Thursday, August 26, 2010

Hari Wanita 2010 :: Equal Rights, Equal Opportunities: Progress for All



Aku pun baru tahu pasal ni. Sebelum ni tak pernah dengar pun. Kebetulan semalam buka TV1 secara live diorang buat sambutan Hari Wanita dengan berbuka puasa sekali. Bila sebenarnya tarikh yang betul untuk Hari wnaita ni. Ada kata 8 Mac, ada kata 25 Ogos.Tak kisahlah kan yang penting ada juga Hari Wanita.

Bersempena Hari Wanita yang sudah berlalu ni, aku nak ucapkan Selamat Hari Wanita kepada semua wanita di dunia ini. Wanita sekarang dah setaraf dengan lelaki. Kalau dulu, lepas kahwin ramai wanita hanya duduk di rumah. Belajar tinggi-tinggi last-last kena duduk dapur.



Wanita sekarang lebih berani dan menonjol berbanding dahulu. Tidak lagi ditindas oleh kaum Adam. Malah wanita juga sudah boleh berdikari tanpa bantuan lelaki. Bangga aku dengan kehebatan wanita, "tangan yang menghayun buaian boleh menggegarkan dunia".

Tapi perlu diingatkan, wanita jangan mudah terpedaya dengan kaum lelaki. Jangan sampai terperangkap dengan janji-janji manis lelaki. Perlu sentiasa berhati-hati. Ini juga boleh mengelakkan daripada gejala sosial yang kian parah kini. Akhir kata, sama-sama kita jadi wanita harapan bangsa. Sama-sama majukan diri, keluarga, bangsa dan juga agama.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!


2 comments:

kak ina kl said...

jadi se orang wanit memang banyak cabaranya.. bagi wanita yang di tinggalkan suami tanpa nafkah anak walaupun bekas suami mampu..memang kena kuat..sebab banyak sangat berlaku kejadian camni..kalau wanita tu bekerja tak apa..klu yg tak berkerjaya camner..

Captain said...

salam zuriey,

Kejayaan seorang lelaki itu kerana dibelakang terdiri seorang wanita yg memberi semangat..

Kejayaan seorang wanita pulak hanya dia seorang yg berusaha dengan semangat lelaki disebelahnya.

Tak ada wanita..lelaki boleh jadi mereng juga.

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.