RSS

Monday, July 5, 2010

Uruguay, Netherland, Spain dan Germany mara ke peringkat separuh akhir



Tahniah kepada pasukan yang berjaya mara ke peringkat separuh akhir ini. Nampaknya saingan agak sengit pertemuan di antara Germany dan Spain. Aku rasa Netherland dah dapat tempah perlawanan ke peringkat akhir nanti. Mungkin Netherland akan bertemu Germany pada peringkat akhir. Tapi ini cuma ramalam aku. Kita tengoklah nanti. Ramalan aku ni kadang-kadang mengena kadang-kadang tersasar. Nama pun ramalan kan.



Keputusan perlawanan suku akhir yang lalu.




Setelah Brazil tersingkir, aku pun sokonglah Argentina. Tapi Argentina pun ikut sama jejak Brazil. Hampeh betul kena sampai 4 gol. Diorang ni memang banyak menyerang dan menguasai perlawanan tapi semua cubaan tak mengena. Apa lah nasib. Kesian kat coach diorang Maradona, mesti sedih tengok anak buah diorang main tak mengena. Messi pun kurang menyerlah pada perlawanan hari tue. Aku ingat Argentina dapatlah balas gol Germany pada separuh masa kedua, tapi lagi teruklak jadinya. Makin nak abis match,makin lemau persembahan diorang. Takpelah, dah nasib diorang kalah.

Lepas ni aku tak tau lah nak sokong sapa lagi. Yang aku sokong semua dah bungkus baju balik kampung. Tengok jelah sapa yang menang lepas ni. Bagi firasat aku, Germany berkemungkinan boleh menang Piala Dunia. Tapi tak tahulah kan siapa yang bertuah nanti.Kita tunggu dan lihat..TUNGGU...

Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

7 comments:

nas said...

yay..germany menang mudah...:)

sujairi said...

aku lagi kuciwa bila brazil dah kalah..harap2 ghana leh menang.. sekali kalah gak.. so sokonglah argentina gak.. pun kalah juga...waaaaaaa..huhuhu..kenapalah semau kalah.. lepas ni xtau nak sokong mana coz semua aku x minat..hahaha

- zuriey - said...

nas : nasib germany memang baik
sujairi: itulah...sume sokong xberjaya..malas dah nak sokong

julianusginting said...

yang pasti saya mendukung jerman vs belanda di final

syahira ariff said...

tak suka jerman
ekekeke
go go netherland
go go van persie!

nas said...

eehhehe..tukar tajuk...owh..kolej delima..
taw2...:)
amek kos ape? medic ker applied sc ke hape?

- zuriey - said...

julianusginting: rasanya diorang yang ke final kot
syahira ariff : napa tak suka jerman..saya dah tak suka mana2 team
nas : science computer

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.