RSS

Tuesday, June 8, 2010

No more ISRAEL products



Apakah inisiatif kita sebagai umat Islam bagi membantu penduduk Palestin di Gaza? Takkan kita nak tengok saja. Umat Islam kita sentiasa ditindas oleh Israel. Sampai sukarelawan yang datang bawa pelbagai bantuan kemanusiaan kepada penduduk Palestin juga ditahan dan ditindas. Alhamdulillah sukarelawan Malaysia yang turut sertai misi tersebut telah selamat pulang ke Malaysia.


So, salah satu langkah yang boleh diambil ialah dengan memboikot barangan Israel dan sekutunya Amerika Syarikat. Di bawah adalah barangan yang tidak perlu kita beli dan gunakan lagi.








Lepas ni kalau terasa nak beli barang-barang semua ni, ingat balik apa yang Israel dah buat kat rakyat Palestin. Jangan pula kita menyumbang duit kat Israel utk menambahkan peralatan senjata untuk menindas Islam.Banyak lagi produk tempatan yang lagi bagus dari produk diorang. Baik guna produk tempatan, dapat gak menyumbang kat ekonomi negara. Sama-samalah kita BOIKOT barangan ISRAEL. Kesannya hanya akan dapat dilihat jika kita bersatu dan bekerjasama. Semoga Allah sentiasa melindungi umat Islam di serata dunia.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

2 comments:

Syafrizal said...

Alhamdulillah.. bagus la kalau awak pun sedar pasal ni.. saya syukur kalau awak boleh boikot produk2 Yahudi macam saya. Boikot mana yang mampu macam makanan dan minuman. Bertukar kepada produk halal seperti HPA. kalau awak berminat cakap ngan saya hehe.

Saya ada tegur seorang blogger hasil dia buat entri blog kutuk pasal saya.. saya tegur ikhlas untuk mengajak umat Islam tinggalkan produk Yahudi dan naikkan ekonomi umat Islam.

P/S: Masih ada alternatif dan halal lagi. Cuma orang je tak nak mencari.

- zuriey - said...

ada gak orang camtu. dia tak rasa apa yang orang Palestin rasa.

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.