RSS

Thursday, June 24, 2010

Jaga tulang belakang anda

Selain minum susu untuk jaga tulang, kita juga boleh melakukan senaman. Senaman yang mudah dilakukan di mana sahaja. Dulu masa pendidikan jasmani kat sekolah selalu je buat senaman ni. Korang pun dah tau rasanya, cuma kita kurang applikasikannya. Senaman ini boleh kuatkan pinggang,tulang belakang dan tulang tengkuk.


Yang kaki ini, ada gak yang nampak payah. Kalau takleh buat, baik jangan buat. Nanti ada lak terkehel kat mana-mana nanti.


Yang kepala ini, masa tengok tv pun boleh buat. Senang je tue.

Setiap satu babak 10 saat. Amalkan 2 atau 3 kali sehari. Anak panah bertentangan bermakna lawan arus. Sumber dari ahli fisioterafi bertauliah.

Artikel ini aku dapat dari email. Sama-samalah kita buat nanti.


Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

3 comments:

ravishingpeacock said...

thanks for the tips :)

- zuriey - said...

ravishingpeacock: welcome

armouris said...

info tentang tulang belakang di SIHAT SELALU - Masalah Cakera Tulang Belakang

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.