RSS

Tuesday, June 29, 2010

Dosa bertimbun pada hari Jumaat




Hari Jumaat merupakan penghulu segala hari. Bagi yang lelaki, kewajipan menunaikan solat Jumaat perlu dijalankan. Tetapi lain pula ceritanya bagi empat anggota penguat kuasa Jabatan Imigresen termasuk seorang pegawai. Dahlah tak pergi sembahyang Jumaat, boleh pula Tersungkur di pusat urut. Orang lain sibuk mengejar pahala hari Jumaat, diorang ni menambahkan dosa pula.

Buat malu je kena tangkap waktu macam tue. Terus kantoi yang diorang tak pergi solat Jumaat. Boleh pula bagi alasan, nak cek premis tue kira nak pantau pendatang asing kat situ. Agak-agakla alasan tue. Dah tentu2 masa tue waktu solat Jumaat, confirm pekerja muslim lelaki semua akan keluar pergi solat Jumaat tak kira kerja apa sekali pun.

Macam-macam hal sekarang ni. Semalam aku ada terbaca mengenai pasangan ditangkap khalwat di dalam surau. Memang sungguh tak malu diorang ni. Dahlah tempat beribadat, rumah Allah lagi tue. Masa kena cekup tue diorang bukan main syok tengah tidur.Nasib bek tak kena cekup masa tengah buat 'projek'. Yang lelaki pengawal keselamatan kat situ dan yang perempuan baru usia 15 tahun kalau tak silap. Muda lagi tue. Budak2 zaman sekarang ni memang berani betul. Kalau aku dulu, waktu umur cmni jangan kata nak kuar rumah nak kawan dengan lelaki pun malu. Tak tahulah nak cakap apa lagi. Sendiri mau ingat. Fikir dahulu sebelum buat.




Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

4 comments:

Nyetok said...

tempat dorang kena tangkap tu lebih kurang 100 meter je dari masjid.. Kalo nk ponteng smayang jumaat pun xyah la pegi tempat2 yg mcm tu

bdk bucuk :P said...

Macam2 la sekarang ni. Takut kene bala je nnt.

- zuriey - said...

nyetok: itulah..bukan main dkt dgn masjid..memang la tak malu

- zuriey - said...

bdk bucuk: memang teruk..

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.