RSS

Thursday, June 10, 2010

Baru tiga tahun dah ketagih rokok

Memang dahsat budak-budak zaman sekarang. Memang berani mencuba. Cuba bayangkan baru umur 3 tahun dah ketagih rokok dan arak. Apa lah nak jadi pada budak ni nanti. Mesti jangka hayat tak panjang. Yela kecil-kecil lagi paru-paru dah hitam.


Ya Wen dari China yang baru berumur 3 tahun sudah mula ketagih rokok.


Ini pula video kanak-kanak berumur 2 tahun dari Indonesia menghisap rokok.

Bila tengok gaya budak ni hisap rokok, nampak macam orang tua, macam dah berpengalaman lama. Macam manalah mak bapak diorang leh bagi anak diorang ni hisap rokok. Tak tau ke rokok tu bahaya tuk kesihatan.Pelik betul aku diorang ni. Tiada kesedaran sivik langsung.Benda yang tak baik yang selalu nak ikut.

Kepada ibu bapa yang lain, janganlah sesekali mengajar atau menghisap rokok depan anak-anak kecil. Budak-budak ni bukan tau apa-apa. Diorang ni memang suka meniru perbuatan orang yang dewasa. Susah-susah sgt berhenti je merokok. Tak pun kurangkan bilangan rokok dalam sehari. Banyak lagi makanan yang baik untuk kesihatan yang boleh dimakan.


Akhir sekali, Katakan Tidak Pada ROKOK!!!

Sumber: Kosmo

Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

3 comments:

Nurain Hasan said...

eii.tewok!xsuke2

~ ReD ~ said...

aku x fhm betul dengan mak bapak dorang kasi anak merokok laa..

- zuriey - said...

Nurain Hasan:memang teruk...
Red: itulah, mak bapak ajar bnda tak betul.

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.