RSS

Wednesday, May 19, 2010

Please solve this problem

Sebenarnya aku nak buat entry pagi tadi, tapi ada sikit kerja yang perlu dibuat makanya terpaksa ditangguhkan niatku ini. Maklumlah tragedi ini berlaku awal pagi tadi. Memang berderu-deru idea aku kalau tulis pagi tadi. Anyway problem ni dah sering berlaku.

Problem ini hanya dihadapi oleh pengguna lrt ke Kelana Jaya pada waktu pagi (nak pergi kerja). Selalu sangat dah bnda ni terjadi. Lrt ke Kelana Jaya tiba lambat berbanding yang ke Gombak. Pelik betul. Pagi tadi 2-3 lrt ke Gombak tapi ke Kelana Jaya tak nampak sebiji pun. Orang yang menunggu kat stesen Setiawangsa (ni la tempat aku selalu naik LRT) semakin ramai. Pastu bila dtg lrt mesti penuh lrt. Adalah 2-3 orang je yang dapat naik.

Pagi tadi bnda ni terjadi lagi. Kali ini memang berduyun orang dah beratur. Dahlah lrt tiba lmbat pastu penuh lak. Bengang betul aku. Last sekali, datang juga satu LRT kosong kat Setiawangsa. Time ni, apa lagi semua duk bertolak-tolak nak masuk. Aku yang comel loteh ni(perasan) tak payah nak sibuk ke depan, orang belakang dah tolong tolakkan. Adus berimpit betul. Nasib baik ada solution diorang anta satu LRT kosong, kalau tak aku tak tau pukul berapa dapat sampai kat ofis.

Perkara ni tak boleh dibiarkan. Orang yang bertanggungjawap kena solve kan masalah ni. Even ada lrt 4 coaches tapi lambat pun tak guna juga. Tak taulah apa masalahnya. Harap kalau ada masalah pun janganlah terjadi pada waktu puncak yakni pada waktu orang pergi dan pulang kerja.

Klik sini untuk memiliki Acer Aspire One secara PERCUMA !!!

4 comments:

Bintang Hati said...

spatut yer pihak yg bkenaan sedia kan lbey byk tren..
mybe diorg pk da ckup tp sbnr yer x coz smkin rmai org bhjrah ke KL tuk cri rzki n mggunakn public trnsport ke tmpt kije..
cube la wat aduan ke RAPID KL..

- zuriey - said...

bintang hati: kalau tren tak banyak pun takpe janji perjalanan dia takla lambat smapai lama nak tunggu.

Syafrizal said...

masa saya pegi keje dulu diorg selalu bagi alasan memang nak beli train tambahan.. tapi saya rasa takde pun
mengarut je diorg ni

- zuriey - said...

syafrizal: entah bila nak solve prob ni

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.