RSS

Thursday, April 22, 2010

My Dream Destination

Aku pasti semua orang ada impian pelancongan dia sendiri. Samada nak travel di dalam negerai atau di luar negeri. Tak salah kalau pasang impian besar, nak melancong luar negara kan. Buat masa ini, aku hanya boleh pasang impian kecil dahulu sebab budget aku pun kecil.Kira lepaslah nak melancong ke destinasi pilihan aku sekarang ni. Nak tau ke apa impian pelancongan aku sekarang ini? Kalau nak tahu kena teruskan membaca.he3

Oklah sebelum aku bagi tau pasal impian aku ini, aku nak bagi klue kat korang. Mesti korang dapat teka.

Klue 1: Negara yang terletak berhampiran dengan Malaysia.
Klue 2: Rakyat negara ini memang melambak ada kat Malaysia. Keluar mana-mana mesti ada diorang ini.
Klue 3: Matawang diorang lagi rendah dari kita. Kira kalau rakyat diorang kerja kat sini pastu balik negara balik, confirm boleh jadi kaya.

Dah tau tak jawapan dia. Ala senang je. Indonesia jawapannya. Nak tau napa Indonesia menjadi pilihan hati aku. Sebabnya barang kat sana murah. Boleh borong banyak barang nnti. Lagipun budget nak pergi ke sana taklah besar sangat. Boleh aku angkut famili aku sekali. Baru best dapat pergi sana ramai-ramai, meriah sikit.

Antara tempat yang best kat Indonesia.

1. Puncak Pass


Macam kat Cameroon Highland. Sejuknya mata memandang.

2.White water rafting


Bestnya aktiviti ini. Aku suka aktiviti air dan lasak macam ni. Kena try ni.

3. Taman Safari Indonesia 2


Macam zoo tapi yang bestnya boleh jenjalan kat situ naik gajah,unta,llamas dgn ponies (binatang apa la ni).


Banyak lagi tempat-tempat yang menarik kat sana, tapi yang menarik bagi aku shopingla apa lagi. Memang shopaholic aku ni.Macam mana agaknya nak ke sana eh. Salah satu cara dia naiklah flight. Tak payah bagitau lagi, korang mesti dah tau. Naik guna MAS Traveller.


Destinasi MAS Traveller ini tak banyak sangat. Yang ada cuma dalam Malaysia, Asia dengan Afrika sahaja.


Tapi apa yang best MAS Traveller ini, korang boleh booking dan beli tiket secara online. Setiap destinasi yang korang pilih, MAS Traveller akan suggestion pada korang tempat penginapan, tempat makan dan aktiviti yang menarik ada di sana. Ikut budget koranglah. Takyah korang pening-pening nak fikir benda tu semua. Aku pun nak try ceklah brapa agaknya budget yang diperlukan untuk pergi melancong kat Indonesia ini. Mana tau nanti dah cukup budget aku bolehlah pergi sana. Tak pernah merasa naik fligth. Agak-agaknya jakun ke tak aku naik fligth nanti.he3. Sama-sama kita nantikan bila agaknya aku berpeluang pergi kesana. Jangan terkejut lak nanti eh.he3

Untuk maklumat lanjut berkenaan MAS Travellaer, sila layari http://mastraveller.com/Home/



Episode 4 Project Alpha Season 2



Episode 5 Project Alpha Season 2


Episode 6 Project Alpha Season 2


Episode 7 Project Alpha Season 2



Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAStraveller.com


0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.