RSS

Tuesday, January 19, 2010

"Haid selamatkan mangsa samun diperkosa"


Tajuk artikel ini diambil dri Metro bertarikh 19/01/2010. Kejadian berlaku kat Cheras. Tuhan da selamatkan mangsa tersebut yakni seorang jururawat dri jdi mangsa perkosa 3 penjenayah. Mangsa telah datang haid pada masa itu. Syukur mangsa tidak diapa2 kan.

APa yang aku nak kupaskan kat cni ialah latar belakang kes ni sama macam kes aku ari2. SI penjenayah tue saja bertanya arah kat mangsa. Zaman sekarang ni memng xblh nak wat baik kat orag. Sume tue alasan n taktik diorang nak perangkap mangsanya. Memng da nak akhir zaman la ni. Orang wat baik tapi di balas jahat. Apa la nak jadik kat manusia zaman sekarang. Dahla kebanyakan yang terlibat dgn jenayah ni org MELAYU. Diorang ni memng la xberhati perut. Tak pikir agaknye kalo bnda sama jadik kat diorang @ famili diorang ke. Baru diorang rasa cmne.

Kesimpulannya sekarang ni kita xleh wat baik dgn orang. Nanti kita balik yang kena sbb skarang ni lagi banyak orng jahat dri baik. Bila orang mintak tolong kita kene menyombong. Memng xleh caya sesiapa terutama LELAKI. SO kepada wanita diluar sana sentiasa la berwasapada kerana kita selalu je dimanipulasi oleh lelaki. Jangan biarkan diri kita diselubungi kegelapan. Semoga Allah melindungi kita sentiasa..AMIN


                                                            

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 
© Copyright 2010 zuriey86. All rights reserved.